A Sportolói Márkaépítés Kulcsa

Egészen fiatalon, mindössze öt éves koromban kezdtem el sportolni – a szó pozitív értelmében szülői ösztönzésre – a kőbányai Merkapt sporttelepen, a Goldball ‘94 labdarúgó utánpótlás-nevelő egyesületben. Az érdekesség az egészben, hogy azóta is szoros kapcsolatban állok a sporttal, és éppen ezen a helyszínen rendezik meg minden évben a Nagy Sportágválasztót is. Szerintem ez nem véletlen!

Viccet félretéve, a szüleim mindig azt vallották, hogy teljesen mindegy, mit sportol az ember, a lényeg, hogy mozogjon, mert olyan dolgokat tanulhat általa, amelyeket máshol nem. Emellett a sport az egészséges életmódra is nevel, ami talán az egyik legfontosabb dolog az életben – hiszen, ha van egészség, akkor minden van.

Ha visszatekintek az utánpótlás-pályafutásomra, sosem tartoztam a kiemelkedő játékosok közé, inkább a nagy teherbírásom volt az erősségem: rengeteget tudtam futni. Ballábas lévén viszonylag kevesebb versenytársam akadt, hiszen a labdarúgásban a jobb lábas játékosok vannak többségben. Úgy gondolom, ha fiatal felnőttként egy kicsit kitartóbb lettem volna, stabil, sokat futó játékossá válhattam volna, aki sok csapat számára értékes erősítést jelenthetett volna.

A neveltetésem és sportmúltam miatt szinte magától értetődő volt, hogy a sportipar felé fordulok. Nem is nagyon volt más lehetőségem, hiszen gyerekkoromtól kezdve ezt a szemléletet láttam magam körül – mind a vállalkozói gondolkodás, mind a sport szeretete meghatározta az utamat. Sosem voltam alkalmazott – ennek minden előnyével és hátrányával együtt –, így 18 éves korom óta először a családi vállalkozást építettem, majd a saját utamat kezdtem járni.

Az aktív életmód a mai napig szerves része az életemnek, és hiszek abban, hogy a sport nemcsak fizikai, hanem mentális és üzleti értelemben is rengeteget ad. Kezdetben angolszász mintára próbáltam felépíteni sportmenedzseri vállalkozásomat, amely később átalakult: a sport mellett a vállalati szféra felé is nyitottam. Rájöttem, hogy a sportban megszerzett tapasztalatok és értékek – például a kitartás, a stratégiai gondolkodás vagy a csapatmunka – az üzleti világban is kulcsfontosságúak.

Ma már nemcsak sportolókkal, hanem vállalatokkal is dolgozom, hiszen a brandépítés művészete mindkét területen meghatározó. Hiszem, hogy ha következetesen dolgozunk ezen, akkor a sportoló gazdasági előnyökre válthatja a népszerűségét, a cégvezető pedig új kapcsolati hálót építhet és üzleti sikereket érhet el. Számomra mindig is a személyesség volt a legfontosabb – ebben a digitalizált világban pedig ennek az értéke talán még tovább növekszik.

Amikor 14 évvel ezelőtt elgondolkodtam azon, merre érdemes haladnunk a magyar sport világában, az első gondolatom az volt, hogy bajnokaink pénzügyi menedzselése lehet a legkézenfekvőbb irány. A családi vállalkozásunk már akkor is pénzügyekkel és vagyonkezeléssel foglalkozott, így adott volt a háttér és a szakértelem.

A sportolóknak rövidebb idő áll rendelkezésükre, hogy a karrierjük során maradandót alkossanak, és ennek megfelelően a sport utáni életükre való felkészülésre is kevesebb idejük marad. Az időfaktor náluk sokkal meghatározóbb, mint azoknál, akik más szakmákban építik a jövőjüket. Mi abban segítünk, hogy az átmeneti időszakra tudatosan készüljenek, és a pályafutásuk végére – függetlenül attól, hogy mikor ér véget – olyan pénzügyi biztonságot teremtsenek, amelyből továbbtanulhatnak, vállalkozást indíthatnak, vagy akár a felhalmozott tőkéjük kamataiból biztosíthatnak maguknak állandó jövedelmet.

Ifjabb és idősebb Tóth György

A gyakorlatban ez minden sportolónál egyedi megoldásokat jelent. Nincsenek sablonok, hiszen mindenkinek céljai vannak, éppúgy lehetőségei és élethelyzete. Ezért egyénre szabott pénzügyi stratégiákat dolgozunk ki, amelyeket menet közben is folyamatosan nyomon követünk és igazítunk, hogy a lehető legjobban szolgálják az adott sportoló hosszú távú érdekeit.

Alapvetően a pénzügyekkel már korábban kezdtem foglalkozni, körülbelül 14 éve, de több mint 10 éves brandmenedzseri múltra is visszatekintek, hiszen olykor kéz a kézben jár a kettő.

Egy sportolónak tisztában kell lenni vele, hogy ez egy tudatos és hosszú távú folyamat, amelynek célja, hogy ne csupán a teljesítményével, hanem a személyiségével és értékeivel is kitűnjön. Első lépésként körbe kell nézzünk a világban, és el kell helyezzük magunkat. Fontos tudni, hogy hol állunk abban a pillanatban. Tisztában kell lennünk értékeinkkel és ehhez mérten kell reális és elérhető célokat kitűzni magunk elé. A következő lépés a kommunikáció kialakítása. A sikeres brand alapja az egyediség, ezért érdemes átgondolni, miben különbözik másoktól – legyen szó játékstílusról, személyiségjegyekről vagy egy olyan témáról, amelyben hiteles véleményformáló lehet. Ez teszi lehetővé, hogy a jövőbeli követői számára is könnyen azonosítható. A tudatos kommunikáció elengedhetetlen része a brandépítésnek. A közösségi média és a nyilvános szereplések eszközt adnak, hogy a saját történetét újra és újra elmesélhesse és kapcsolatot építsen számára még ismeretlenekkel.

Mert, hogy a márka erősítésében nagy szerepe van a kapcsolatoknak is. Egy jól felépített kapcsolati háló – legyen szó szponzorokról, médiakapcsolatokról vagy társadalmi szerepvállalásról – további lehetőségeket nyit meg. A brandépítés célja nemcsak az ismertség növelése, hanem a sport utáni élet megalapozása is lehet. Ha sikeres, akkor segíthet abban, hogy a sportoló a pályafutása végére olyan stabil gazdasági hátteret teremtsen magának, amely biztosítja jövőjét, akár tanulmányok, vállalkozás vagy más karrierlehetőségek formájában.

Igen, igyekszem időt szakítani a sportolásra hetente több alkalommal. Jelenleg hobbi szinten jellemezném, amit művelek a futásban és a konditeremben is, de azért a beach body-t mindig igyekszem összerakni. Aztán valamikor sikerül, valamikor nem, de a lényeg, hogy a sport jelen van az én életemben is. Célok mindig kellenek az életben, így idénre legalább 1 (de inkább 2) félmaraton futását tűztem ki célul. Egyet tavasszal, egyet ősszel. Ennek megfelelően fogok készülni testben is és lélekben is.

Ebben a turbulens gazdasági helyzetben elégedett leszek, ha továbbra is azokkal a partnerekkel dolgozhatok, akikkel jelenleg is együttműködöm. Nem szeretem túlvállalni magam, hiszen mindig is a minőségi kiszolgálásra törekedtem. Jó hír, hogy új sportoló érdeklődők is akadnak, akikkel szívesen dolgoznék, de majd a jövő eldönti, hogy mi sül ki belőle. Személy szerint szeretném jobban megmutatni azokat az értékeket, amikkel rendelkezem, és azt, ahogyan a sportolókkal foglalkozom. Reményeim szerint ennek köszönhetően többet találkozhattok majd velem a médiában, és aktívabban jelen leszek a közösségi platformjaimon is. Ráadásul, hogy ne maradjon túl sok szabadidőm, a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének Fehérvár megyei elnökeként azon dolgozom, hogy a sport mellett a vállalkozói szférában is kiemelkedőt alkothassunk.

Hirdetés

Hirdetés

Legújabb híreink

Megtekintés: 21 A második sztorim természetesen Apuval kapcsolatos és nagyon jól leírja kettőnk kapcsolatát. 14 éves lehettem, amikor részt vehettem […]

Megtekintés: 78 Második rész Szabó Franciska nemcsak a tatamin bizonyított. Európa-bajnoki aranyérem, világszínvonalú eredmények, emberpróbáló döntések és mély magánéleti küzdelmek […]

Megtekintés: 14 A 2023/2024-es tanévben nyújtott kimagasló tanulmányi- és sportteljesítményéért a Magyarország jó tanulója, jó sportolója címet kapta Őri Panna […]

Megtekintés: 12 A sportág történetében először lett vegyes csapatversenyben világbajnok Georgia válogatottja, korábban minden alkalommal Japáné lett ez a cím. […]

Események

A ringek királyait láthatjuk Debrecenben

Megtekintés: 207 2025. május 24-én egy felejthetetlen sporteseményre invitálunk mindenkit!A Bázis Kick-Box Ring Magyar Bajnokság Döntője egy egész napos rendezvény,

Május elején jön a 3. Okinawai Napok

Megtekintés: 113 Ahogy tavaly és tavalyelőtt, Harsányi László főszervezőnek és csapatának köszönhetően idén is autentikus okinawai karate mesterektől tanulhatnak a

Menütérkép

Riportok

Partnerek

Hirdetés

Látogatók száma: 82076
Scroll to Top